حضور شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان در سمپوزیوم فولاد 402

حضور شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان در سمپوزیوم فولاد 402

حضور شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان در سمپوزیوم فولاد 402

در بیست‌وپنجمین همایش پژوهشهای صنعت فولاد کشور، با عنوان سمپوزیوم فولاد 402، شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان نیز حضور داشت. موضوع سمپوزیوم فولاد امسال، مراحل عبور از تکنولوژی‌های موجود به فناوری‌های فولاد سبز در کشور بود. گفتنی است طی این رویداد، مهندس محمود لندی، معاون بهره‌برداری شرکت فولاد خوزستان با کسب اکثریت آرا (139 رأی) به‌عنوان مرد سال فولاد ایران برگزیده و معرفی شد.

غرفۀ شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان نیز طی دو روز این رویداد میزبان پژوهشگران و صنعتگران و صاحبان محدوده‌های معدنی و صنایع ماشین‌آلات اکتشاف و استخراج و فرآوری مواد معدنی بود. سید وحید سیدعلی، مدیرعامل و نایب‌رییس هیئت مدیره شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان در شرح مختصر مهمترین اهداف این مجموعه از شرکت در سمپوزیوم فولاد 402، بر لزوم وحدت رویه و هماهنگی در قالب کنسرسیوم ملی برای انجام فعالیت‌های برون‌مرزی تاکید کرد و با اشاره به ظرفیت منطقه غوریان افغانستان، گفت: در پی برنامه‌ریزی وزارت صمت و رفاه برای بهره‌برداری از رگه معدنی این منطقه که در ادامه رگه سنگان واقع شده است، کنسرسیومی با حضور شرکت‌های بزرگ‌مقیاس معدنی (بدون حضور فولاد خوزستان) تشکیل شد اما تا کنون چهار بلوک مورد مذاکره در غوریان به سرانجام نرسیده است که یکی از دلایل آن عملکرد جزیره‌ای شرکتهای ایرانی در مذاکرات است؛ این در حالی است که سایر کشورها از جمله کشورهای منطقه در مذاکرات خارجی خود، وحدت کلمه و هماهنگی ملی را سرلوحه قرار داده و از این مهم نتایج شایان توجهی نیز کسب می‌کنند.

وی همچنین به مأموریت واردات ماشین‌آلات اکتشافی شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان اشاره و ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک با عقد قراردادهایی، ماشین‌آلات اکتشافی و معدنی از قبیل شاول، بیل، دامپ‌تراک و … قبل و در حین استخراج از معادن مورد تملک گروه فولاد خوزستان به کار گرفته شوند.

سیدعلی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد که: امروزه شرکت‌های بزرگ تولیدکننده فولاد به منظور تأمین پایدار مواد اولیه برای تداوم تولید محصولات باکیفیت، ناگزیر به احداث شرکتهای معدنی با ماموریت اکتشاف و تملک پروانه‌های اکتشاف معادن کوچک، متوسط و بزرگ‌مقیاس در داخل و خارج از کشور شده‌اند. این موضوع اگرچه تاحدودی مشکل تأمین مواد اولیه شرکتهای بزرگ فولادی را مرتفع می‌کند اما چالش‌هایی در حوزه‌های گوناگون عملیاتی و زیرساختی از جمله تأمین سرمایه در گردش، خرید تجهیزات، عقد قراردادهای پیمانکاری و… را ایجاد می‌نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.