سرمایه‌گذاری توسعه معادن فولاد خوزستان جهت احداث و بهره‌برداری کارخانجات کنسانتره و گندله‌سازی و حمایت مقامات استانی

سرمایه‌گذاری توسعه معادن فولاد خوزستان جهت احداث و بهره‌برداری کارخانجات کنسانتره و گندله‌سازی و حمایت مقامات استانی

سرمایه‌گذاری توسعه معادن فولاد خوزستان جهت احداث و بهره‌برداری کارخانجات کنسانتره و گندله‌سازی و حمایت مقامات استانی

چندی پیش مهندس سیدعلی، مدیرعامل شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان، با دکتر محسن افشارچی، استاندار زنجان دیدار کرد. طی این دیدار که مهندس گلشنی منفرد، مدیر سازمان صمت استان نیز حضور داشت، مسائلی در زمینۀ سرمایه‌گذاری‌های کلان در حوزه اخذ مجوزهایی برای راه‌اندازی کارخانجات فرآوری سنگ آهن، کنسانتره‌سازی و گندله‌سازی مطرح شد و مذاکراتی با موضوع ایجاد کلونی‌های معدنی در استان زنجان و استان‌های هم‌جوار با عنایت به پتانسیل‌های چشمگیر این استان‌ها در این زمینه، صورت گرفت. طی این مذاکرات دکتر افشارچی نوید این را داد که استان زنجان به پشتوانه حمایت‌های‌ استانداری از صنایع و معادن مختلف من‌جمله شرکت فولاد خوزستان، پذیرای سرمایه‌گذاریِ شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان برای احداث کارخانجات کنسانتره‌سازی و گندله‌سازی در استان زنجان در ماه‌‌های آتی می‌باشد.

مهندس سیدعلی ضمن اشاره به اقداماتی که شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان در سال‌های اخیر در زمینۀ بررسی مسائل فنی و اقتصادی معادن در کمربند آهنی کشور به انجام رسانده است، در این نشست عنوان کرد: طی مطالعات صورت گرفته توسط تیم‌های کارشناسی شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان، یک پتانسیل مناسب اقتصادی و ماینبل در استان زنجان، در شهرستان سلطانیه به نام معدن گوزلدره شناسایی و پس از هشت ماه کارهای اکتشافی و راستی‌آزمایی و با توجه به شناخت ذخیره اقتصادی، این معدن به تملک شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان در بهمن ماه 1401 درآمد.

وی افزود: از اقداماتی که تا امروز (مهرماه 1402) صورت گرفته است، فعال‌کردن معدن، طراحی و اجرای پیت معدن و انجام انفجارها و استخراج‌های مربوطه هستند. درواقع باتوجه به آنومالی‌های شناخته شده توانستیم ماده معدنی مناسب را با هزینه باطله‌برداری اندک استخراج کنیم.

سیدعلی ادامه داد: برای تکمیل فرآیند تولید و ارزش افزوده، احداث خط خردایش با ظرفیت 100 هزار تن در ماه را در دستور کار قرار دادیم و توانستیم به لطف خدای رحمان این خط را طی 108 روز در مجموعه معدن فعال کنیم تا مراحل پرعیارسازی و کانه‌آرایی در داخل معدن انجام شوند.

مدیرعامل شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان در شرح مختصر برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت این شرکت در استان زنجان به بحث مهم جلوگیری از خام‌فروشی اشاره کرد و گفت: از جمله اقدامات پیشِ رو برای عمل در راستای جلوگیری از خام‌فروشی، احداث و بهره‌برداری کارخانجات کنسانتره‌سازی و گندله‌سازی است که می‌دانیم با داشتن این خطوط تولید، می‌توانیم خواص فیزیکی سنگ آهن را تغییر داده و با تعدیل هزینه‌های حمل و قیمت تما‌م‌شده، هم ارزش افزوده‌ای برای مجموعه فولاد خوزستان به ارمغان آوریم و هم قدمی در راستای ارتقای رفاه زندگی مردم محترم زنجان برداریم.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.