توسعه معادن فولاد خوزستان در زمرۀ پنج شرکت برتر اکتشافی کشور

توسعه معادن فولاد خوزستان در زمرۀ پنج شرکت برتر اکتشافی کشور

توسعه معادن فولاد خوزستان در زمرۀ پنج شرکت برتر اکتشافی کشور

در دومین کنفرانس تخصصی اکتشاف استیل‌پرایس که با موضوع “اکتشاف ذخایر معدنی؛ فرصت‌ها و چالش‌ها” و محوریت روش‌های نوین، هشتم اسفندماه در هتل استقلال تهران برگزار شد، شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان، در میان پنج شرکت برتر اکتشافی کشور در سال  ۱۴۰۲ معرفی و از سید وحید سیدعلی، مدیرعامل شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان تقدیر به عمل آمد.

سیدعلی در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: امروزه ملاحظه می‌کنید که موضوع اصلی و اساسی بسیاری انجمن‌ها، تشکل‌ها و کنفرانس‌های مرتبط با معدن در کشور، اکتشاف است‌. اکتشاف به‌هرروی ازجملۀ اولین بخش‌ها یا موضوعات و مباحث معدنی است. چراکه اکتشاف است که دیدی اولیه در خصوص تصمیم‌‌گیری برای استفاده از پتانسیل یک محدوده یا پهنه معدنی را می‌دهد و باعث می‌شود بتوانیم مدیریت زمان و منابع داشته باشیم تا در پی آن، طول عمر یک معدن را تخمین بزنیم و افزایش دهیم. اکتشاف است که استراتژی استخراج بهینه از یک معدن را می‌دهد.

وی افزود: امروزه در کشور ازجمله دغدغه‌هایی که در محافل صنعتی مطرح می‌شود، بحث کمبود تجهیزات و ماشین‌آلات بروز و همچنین کمبود نیروی متخصصی است که بتواند از این ماشین‌آلات استفاده بیشینه و بهینه کند. ما در شرکت توسعه معادن با شناسایی این عارضه توانستیم در کوتاه‌مدت، با بهره‌گیری از خرد جمعی و شرکت‌های دانش‌بنیان، با همکاری نیروهای مجربی که تخصص‌های به‌روز دارند و نیز با استفاده از تکنولوژی‌‌های به‌روز، گام‌هایی مؤثر در جهت انجام عملیات اکتشافی اولیه و نیز اکتشاف حین استخراج در معادن تحت تملک‌مان برداریم و انشالله بتوانیم گزارش‌های آنها را در اختیار سازمان‌ها و نهادهای ذی‌ربط بگذاریم.

مدیر عامل شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان با اشاره به گذشت دوسال از فعالیت این شرکت عنوان کرد: هدف و رسالت ما تأمین پایدار مواد اولیه گروه فولاد خوزستان است و در این راه توانسته‌ایم 18 مورد از پتانسیل‌های معدنی کمربند آهنی کشور را شناسایی و بررسی کنیم.

وی در پایان تأکید داشت: ما توانستیم برای اولین بار الگوریتمی برای خرید، تملک و مشارکت در معادن و پتانسیل‌های معدنی تدوین کنیم که به جرأت می‌توانم بگویم یکی از اقدامات مهم در کشور بود؛ چراکه از طریق این الگوریتم می‌توان پتانسیل‌های معدنی را از دو بعد اقتصادی و فنی مورد بررسی قرار داد. در حال حاضر بسیاری شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی از این الگوریتم استفاده می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.